tel Comenzi telefonice (L-V: 9-16) 031.428.26.35
Categorii

Autismul la prescolari. Ghid practic si metodologic

Autismul la prescolari. Ghid practic si metodologic
Editura: Rovimed
Autor(i) Gifei Margareta
Categoria(i): Pedagogie si metodica
ISBN: 978-606-583-019-6
Cod produs: Rovimed-079
Disponibilitate: Indisponibil
An Aparitie: 2010
Nr Pagini: 90
Discount: 20%
Economisiti: 3,78 Lei
18,90 Lei
15,12 Lei

+ -
Modalitati de livrare

Pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrarea se face gratuit la nivel national prin Curier in orice localitate din tara.

Pentru comenzile de pana la 200 lei costul transportului este de:

  • 9.99 lei/colet prin curier la easybox Sameday
  • 10.99 lei/colet prin curier in Bucuresti
  • 12.99 lei/colet prin curier la nivel national

mai multe informatii despre livrare

 

0 opinii

Autismul la prescolari. Ghid practic si metodologic

Autismul pare sa fie prezent peste tot in jurul nostru in ultima vreme in ziare, la TV, chiar si pe afise. Informatiile arata ca rata prezentei sale este in crestere rapida, si fiecare dintre noi cunoaste deja cel putin un copil avand acest 'spectru' de probleme. si intrucat ultimele noutati sugereaza ca interventia timpurie este critica pentru succesul tratamentului, parintii copiilor de varste tot mai mici sunt atenti la eventualele semne de autism, dorind cat mai multe surse de informare.Rasfoind aceasta carte cititorul are sansa de a lua contact cu modul de abordare a problematicii copiilor cu autism, este familiarizat cu simptomele specifice bolii, cu trasaturile ei specifice, cunoaste strategiile educationale aplicate etc. Fiecare copil fiind unic in felul sau, nimic nu poate fi folosit tabu. Informatiile sunt utile dar nu suficiente si nici exclusive. Cartea constituie doar un punct de plecare intr-un demers didactic indelungat, fiindca toti invatam din experienta proprie dar si a celorlalti. Avand posibilitatea ca in activitatea mea didactica sa cunosc si sa integrez asemenea copii cu elemente de autism nu mi-a fost prea greu sa abordez aceasta tematica.Fiind un mic suport de informare despre lumea copiilor autisti, cartea cuprinde o serie de metode de lucru pentru a-i ajuta sa se integreze in lumea din care fac parte dar si cateva sfaturi, recomandari pentru parintii acestor copii.Prin continutul ei ofer o directie in confruntarea cu autismul dar las metodele stiintifice de evaluare si terapiile specifice in seama specialistilor pe care va trebui sa-i intalniti.In general, datorita comportamentului discordant in raport cu normele si valorile comunitatii sociale, persoanele cu tulburari de comportament sunt de regula respinse de catre societate. Prin conceperea acestei carti urmaresc sa demonstrez faptul ca accesul acestor copiii in invatamantul de masa si respectiv societate, nu trebuie privit ca fiind rodul unor acte de caritate ci ca un drept legitim al lor.Copiii diagnosticati cu autism, sunt copiii ca toti copiii, ingerasi frumosi, dar tristi, nascuti fara stele norocoase, dar cu acelasi drepturi ca oricare alt copil din lume. Ei sunt captivi intr-o lume a tacerii, intr-o lume lipsita de zambete, sau de bucuriile normale ale copilariei. Au uneori ochii atat de expresivi incat ai impresia ca traiesc intr-o lume a lor, refuzand sa o accepte pe cea in care au fost adusi de noi.Ei au fost descrisi ca fiind intr-un labirint cu peretii de sticla si in imposibilitatea de a comunica cu ceea ce este dincolo de acesta. Au venit printre oameni ca sa-i iubeasca, caci pentru a iubi nu este nevoie de cuvinte, nu este nevoie de inteligenta, ci este nevoie sa ai ochii si zambetul larg pregatit pentru a-l darui tuturor.Prin integrarea lor in invatamantul de masa se urmareste recuperarea si valorificarea la maximum a individului, pentru formarea unor comportamente adecvate, astfel incat sa se poata descurca singur in situatiile cotidiene, in mod acceptabil, cu minim ajutor.Autoarea CUPRINSArgument......................................................................................7Cuvant introductiv......................................................................9CAPITOLUL I GENERALITATICauzele autismului, caracteristicile bolii ...........................11Simptome specifice.............................................................14Tulburari la nivelul interactiunilor sociale..........................16Autismul incapacitate de interrelationare.........................17Comportamente problema...................................................18Metode de terapie................................................................20Comisia de specialisti..........................................................21Calitatile celui care lucreaza cu acesti copii.......................23Aflarea diagnosticului........................................................ 24Tratamentul.........................................................................26Importanta depistarii timpurii.............................................28Simbolul plansetelor si tipetelor..........................................29Comportamente bizare........................................................30CAPITOLUL II INTEGRAREA COPILULUI CU DIZABILITATI IN INVATAMANTUL DE MASAInceputul integrarii abilitati minime necesare..................33Inregistrarea manifestarilor specifice..................................34Principiile incluziunii, premisele educatiei integrate..........36Modalitati de sustragere de la activitati..............................38Curriculum adaptat..............................................................40Planul de interventie personalizat.......................................42Strategii educationale aplicate.............................................43Modalitati de sprijinire a copilului aflat in dificultate, trasee posibile, principii metodice.......................................45Programe recuperatorii........................................................47Atitudinea copiilor, parintilor si a cadrelor didactice privind integrarea................................................................48Fisa de observatie a copilului cu dizabilitati.......................51CAPITOLUL III - ACTIVITATI CUPRINSE IN CURRICULUM DIFERENTIATActivitati ludice...................................................................55Activitati artistico-plastice, abilitati matematice................57Cunoasterea mediului..........................................................58Abilitati manuale.................................................................60CAPITOLUL IV EXEMPLE DE BUNE PRACTICI'Sa le dam o sansa'.............................................................61Satisfactiile integrarii..........................................................65Concluzii.............................................................................67Proiect educational 'Copiii inainte de toate'...................69CAPITOLUL V - ANEXA'DIN LUMEA AUTISTULUI'In cautarea unei vindecari miraculoase...............................77Terapia cu ajutorul animalelor............................................79Pasarile - un ajutor pentru copiii autisti..............................81Terapia cu oxigen................................................................82Desenul Londrei realizat de un copil autist.........................82Marele Einstein - autist genial ............................................84Camera multisenzoriala poate deschide o lume noua pentru persoanele cu dizabilitati..........................................85Autistul care danseaza cu numerele....................................86si totusi ... o enigma............................................................88BIBLIOGRAFIE.......................................................................90

Spune-ti opinia

Numele tau:


Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca si text!

Nota: Rau           Bun

Introduceti codul din imagine:



Produse asemanatoare